Stereo Skis fra Odalen på pallen

Stereo Skis fra Sør-Odal imponerte dommerpanelet i Oslo Innovation Week så mye at de ble belønnet med førstepris. Det suksessrike selskapet har røttene godt plantet i Odal Næringshage.

Stereo Skis vant pitche-konkurranse på åpningsarrangementet av Oslo Innovation Week, ”Innovation Defined” på Mesh mandag. Dommerne mente Stereo Skis var det mest innovative selskapet gjennom sin introduksjon av en wakeski som en helt ny sport og med en offensiv satsing med lansering av vinterkolleksjon.

Vil videre

Selv om Stereo Skis er godt på vei til å lykkes både nasjonalt og internasjonalt, kommer selskapet fra et landskap som ikke er preget av store vannflater og høye fjell. Og, det setter ingen stopper for å jobbe videre mot nye mål med beina fortsatt godt plantet i Odalen.

– Det er vår oppgave å utvikle sporten videre og tilby folk de beste og mest innovative produktene for den nye ski-alderen på vann, i parken eller i det beste pudderet på fjellet, sier gründer Jens-Martin Johnsrud.

Stereo Skis lanserer vinterkolleksjon og blir Norges første moderne skimerke og verdens eneste merke som utvikler ski for freeridesegmentet for både sommer og vinter.

Inn i skisportens fremtid

– Norge er fødestedet for ski, både som fremkomstmiddel og som sport. I dag er det også her sporten utvikles videre, forteller Johnsrud.

Stereo Skis er et norsk selskap som er bygget fra grunnen og opp på en ting: lidenskap for ski – ikke bare om vinteren, men året rundt.

Jens-Martin Johnsrud er fra før medlem i Gründerrådet som i juni overrakk en rapport til Liv Signe Navarsete om hvordan man kan best stimulere til mer gründervirksomhet. Stereo Skis har tidligere også vunnet Merket for god design av Norsk Designråd.

Lanseringsfest

Stereo Skis har allerede sikra seg et imponerende lag med kjørere. Både FWT-vinner Dennis Risvoll og Christopher Frankum. I tillegg har Ole Mustad vært skimodell med parkskiene deres i Hintertux i høst.

– Alle som kom fikk sjansen til å vinne et par Stereo Skis og premier fra Fri Flyt, RÅ Sport, Douchebags, Tryvann vinterpark og Skistar når de lanserer den nye vinterkolleksjonen til Stereo Skis, som er Norges eneste moderne skimerke, sier gründer Jens Martin Johnsrud.

Lanseringsfesten gikk av stabelen på Sosialen i Oslo 1. november.

Gründerrådrapporten kan leses her (pdf).

« Tilbake til arkivet